-->

Υπογράφεται το deal για τη Μαρινόπουλος - Πώς «απαντούν» οι ανταγωνιστές


http://freshsnews.blogspot.com/2016/08/31-ypografetai-to-deal-gia-ti-marinopoulos-pos-apantoyn-oi-antagonistes.html
Το δεύτερο επικίνδυνο ύφαλο αναμένεται να περάσει σε λίγες ώρες το σχέδιο διάσωσης της Μαρινόπουλος, καθώς μετά τις εγκρίσεις από τις τράπεζες, σειρά έχει σήμερα (εκτός συγκλονιστικού απροόπτου) η υπογραφή της συμφωνίας χρηματοδότησης από τη Σκλαβενίτης για να ακολουθήσει άμεσα η μεταβίβαση των δραστηριοτήτων της πρώτης στους νέους ιδιοκτήτες. Η υπογραφή του συμφωνητικού χρηματοδότησης ανάμεσα στις πιστώτριες τράπεζες και τη Σκλαβενίτης ανοίγει το δρόμο να ενταχθεί ο χειμαζόμενος όμιλος στο άρθρο 106 (β και θ) του πτωχευτικού κώδικα, εφόσον βέβαια εξασφαλιστεί η σύμφωνη γνώμη του 60% των πιστωτών (προμηθευτές, Δημόσιο, εκμισθωτές, εργαζόμενοι κ.ά.).


 Στόχος είναι να κατατεθεί νέο δικόγραφο με βάση το άρθρο 106 του πτωχευτικού κώδικα πριν την 21η Σεπτεμβρίου, οπότε και έχει οριστεί να εκδικαστεί η κύρια αίτηση της Μαρινόπουλος για την υπαγωγή της στο άρθρο 99. To σχέδιο διάσωσης, όπως έχει γίνει γνωστό, προβλέπει την παροχή χρηματοδότησης μέσω δανείου 360 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 1,5%, με την Σκλαβενίτης να έχει δεσμευτεί ότι θα συνεισφέρει και ίδια κεφάλαια 125 εκατ. ευρώ. Οι τράπεζες θα διατηρούν το δικαίωμα της απόκτησης του 25% της νέας εταιρείας, που θα ελέγχεται κατά 100% από τη Σκλαβενίτης.

Παράλληλα, αναμένεται «κούρεμα» οφειλών προς τους προμηθευτές της τάξεως του 40%-50%, εξαιρουμένων όσων τα χρωστούμενα είναι κάτω από 100.000 ευρώ. Όσον αφορά στις οφειλές προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, η καταβολή τους θα γίνει σε δόσεις χωρίς κάποιο «κούρεμα». Από εκεί και πέρα, ο Σκλαβενίτης δεσμεύεται να διατηρήσει τους περίπου 11.000 εργαζόμενους στα πόστα τους αλλά και όλο το δίκτυο των καταστημάτων, τα οποία θα μετονομαστούν σε Σκλαβενίτης. Πιθανότατα, όμως, να κλείσουν ορισμένα σημεία πώλησης προκειμένου να μην εγείρονται ζητήματα περιορισμού του ανταγωνισμού. Τέλος, το σχέδιο διάσωσης περιλαμβάνει και το κομμάτι της Κύπρου.

Η απάντηση των ανταγωνιστών Με το στοίχημα της επιστροφής των καταναλωτών στα πρώην καταστήματα Μαρινόπουλος να είναι ίσως μεγαλύτερο ακόμη και από το ίδιο το σχέδιο διάσωσης της καταρρέουσας αλυσίδας, οι τρεις-τέσσερις μεγάλοι ανταγωνιστές της Σκλαβενίτης σπεύδουν ήδη να καλύψουν το κενό που έχει δημιουργηθεί. Μην κρύβοντας τη δυσαρέσκειά τους για τη… γαλαντομία των τραπεζών σε ό,τι αφορά το εγχείρημα εξυγίανσης της Μαρινόπουλος, στο οποίο ενεπλάκη ενεργά και το Μέγαρο Μαξίμου, οι υπόλοιποι ισχυροί λιανέμποροι κάνουν λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό και ειδική μεταχείριση, η οποία υπονομεύει την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.

 Προς το παρόν, βέβαια, αρκούνται σε επιθετικές κινήσεις εμπορικής στρατηγικής και σε επιλεκτικές βολιδοσκοπήσεις ιδιοκτητών καταστημάτων που έχουν φέσια από τη Μαρινόπουλος, αλλά κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει και άλλου είδους «απαντήσεις» προς κάθε κατεύθυνση στο άμεσο μέλλον.

Πόσο μάλλον όταν λόγω των άδειων ραφιών της Μαρινόπουλος έχουν καρπωθεί μεγάλο μέρος της πελατείας της. Σε ό,τι αφορά το μέτωπο των προσφορών, ήδη η AB Βασιλόπουλος ανακοίνωσε μεγάλες προσφορές ενόψει φθινοπώρου με επίκεντρο τους κατόχους καρτών πιστότητας, ενώ ο όμιλος Παντελιάδη (MyMarket), εκτός από την πολιτική των προσφορών την οποία ενισχύει, μπαίνει δυναμικά και στο κομμάτι των «κουπονιών» μέσω κυριακάτικης εφημερίδας, όπως έκανε παλαιότερα επί μακρόν η Μαρινόπουλος.

 Προτεραιότητα στην πολιτική των τιμών με στόχο την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας και σε νέες κατηγορίες προϊόντων δίνουν επίσης η γερμανική Lidl, αλλά και η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Δ. Μασούτης.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι ένας νέος γύρος πόλεμου τιμών θα ξεκινήσει σύντομα, καθώς θα πρέπει να δοθούν οι κατάλληλες «απαντήσεις» στο νέο παίκτη που φιλοδοξεί να ξεκινήσει δυναμικά τουλάχιστον για τους πρώτους κρίσιμους μήνες.

www.dikaiologitika.gr

Συνολικές προβολές σελίδας

 
Website Worth Calculatorsiteprice.org domain valuewebsite worth domain value

3